Din SkoSkopunktenNilson ShoesEcco
Velg butikk
Feet First_nb

Handlekurven er tom

Total 0 NOK

Til kassen
  • FEETFIRST NO
  • Din Sko
  • Skopunkten
  • Nilson Shoes
  • Ecco

OBS! Lockdown i Oslo kan forsinke din tilbakebetaling av retur, da returbutikken vår ligger på Karl Johans gate.

RETURER

Vi håper selvsagt at du som kunde skal bli fornøyd med de produkter du bestiller i vår nettbutikk. Hvis du vil returnere produktet, har du alltid rett til å angre kjøpet. Angreretten gjelder i 14 dager, i tråd med lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler, fra tidspunktet du eller en person utnevnt av deg har mottatt produktet. 

Vær oppmerksom på at du må melde fra til oss at du angrer innen 14 dager etter at du har mottatt produktet. Det gjør du helst ved å bruke det fortrykte returskjemaet som fulgte med i pakken, eller ved å sende en e-post til vår kundeservice, kundeservice@feetfirst.no. Du kan også fylle ut og sende inn et standard angreskjema (se nederst).
Du kan også sende et brev til Nilson Groups kundeservice:

Nilson Group AB, Kundservice
Box 508
SE-432 19 VARBERG, Sverige

Angi navn, adresse, ordrenummer, e-postadresse og årsaken til returen.

Ved tilbakebetaling av kjøpesummen har vi rett til å trekke fra en eventuell verdireduksjon som har oppstått fra ved din håndtering av produktet. Hvis du vil levere inn en vare og få full erstatning, har du bare rett til å håndtere varen i den grad det er nødvendig for å fastslå dens egenskaper og funksjon. Du har f.eks. rett til å prøve et par sko, men ikke bruke dem utendørs eller på et underlag som sliter på skoene. Hvis du har håndtert varen i større grad enn dette, har vi rett til å trekke fra en sum på det beløpet vi tilbakebetaler. Prisfradraget skal tilsvare den verdireduksjonen som har funnet sted sammenlignet med varens tilstand som ny.

Produkter som er kjøpt (fysisk) i butikk, må returneres, byttes eller reklameres hos samme skokjede. Eksempel: Har du kjøpt produktet hos DinSko, må du besøke valgfri DinSko-butikk. I de vanlige butikkene har vi ikke mulighet til å ta imot reklamasjoner og feilleveringer som er kjøpt via nettbutikken.

ÅPENT KJØP

Du har 60 dagers åpent kjøp fra du har mottatt skoene. Gjelder ubrukte sko.

SLIK RETURNERER DU TIL NETTBUTIKKEN

Hvis du har handlet i nettbutikken, er det selvsagt mulig å gjøre returer via vår nettbutikk. Ved retur betaler du en returfrakt på kr 69. Denne kostnaden trekkes fra beløpet du får tilbake.

Hvis du vil levere inn en vare og få full erstatning, har du bare rett til å håndtere varen i den grad det er nødvendig for å fastslå dens egenskaper og funksjon. Du har f.eks. rett til å prøve et par sko, men ikke bruke dem utendørs eller på et underlag som sliter på skoene. Hvis du har håndtert varen i større grad enn dette, har vi rett til å trekke fra en sum på det beløpet vi tilbakebetaler. Prisfradraget skal tilsvare den verdireduksjonen som har funnet sted sammenlignet med varens tilstand som ny.

Du kan ikke bytte et produkt. Du gjør du en ny bestilling på det produktet du vil ha og returner det produktet du vil sende tilbake. Ved å gjøre din nye bestilling direkte, unngår du at produktet blir utsolgt. Vi ordner med din nye leveranse og tar hånd om returen din så fort den når oss. 

NB! Tilbud gjelder en begrenset tid og det kan bare benyttes på ordrer som er lagt inn i tilbudets gyldighetstid.

Send tilbake returen innen 14 dager fra du eller en person angitt av deg har mottatt den bestilte varen hvis angerretten skal gjelle. Eller innen 60 dager for åpent kjøp.

SLIK GJØR DU

1. Fyll ut returseddelen. Angi årsak til returen.

2. Pakk varen sammen med returseddelen i originalforpakningen (skokartong eller skopose). Kartongen/skoposen skal være intakt og i god stand når vi mottar returen. Det må ikke settes klistreetiketter eller teip direkte på skokartongen. Bruk gjerne den ytre emballasjen som varen ble levert i når du pakker varen.

3. Lim på returetiketten på returpakken (Ved bare retur debiteres det en returfrakt på kr 69 når returen behandles. Dette trekkes fra beløpet som krediteres).

4. Lever inn returpakken på ditt nærmeste utleveringssted tilknyttet PostNord. Det er kun mulig å leverere retursendingen til et utleveringssted tilknyttet PostNord. Det er din plikt som kunde å påse dette, bare slik vi kan spore din retur og garantere at den kommer tilbake til oss. Ta alltid vare på innleveringskvitteringen, det er ditt bevis på at du har sendt pakken. En returpakke som skal til nettbutikken, kan ikke leveres inn i våre butikker.

5. Når din retur er ferdigbehandlet, får du en returmail fra oss. Når returen har blitt godkjent tilbakebetales dine penger fratrukket returfrakt. Les mer under «Tilbakebetaling».

VIKTIG! Har du valgt å betale med faktura er det viktig at du får utsatt fakturaens forfallsdato. Det gjør du enkelte ved å kontakte Klarna https://klarna-no.custhelp.com eller ringe Klarnas kundeservice 21 01 89 91.

Skopunktens tilbud ved retur

Skopunktens tilbud 3 for 2 – Billigste paret på kjøpet og Kjøp 2 – Billigste paret til ½ pris gjelder alltid, selv på varer med nedsatt pris. Disse tilbudene gjelder kun på Skopunkten, så om du legger sko fra f.eks. DinSko i handlekurven din, får du ikke Skopunktens tilbud på dem.

Systemet regner alltid ut det tilbudet som blir mest lønnsomt for deg som kunde. Selv om du kjøper 3 par fra Skopunkten, kan det lønne seg for deg å få tilbudet Kjøp 2 – Billigste paret til ½ pris og da er det dette tilbudet du får.

Hvordan regnes rabatten ut?

Ved kjøpav 3 for 2 – billigste paret på kjøpet: Du får rabatt i kroner som er lik med det billigste paret. Eksempel: Kjøper du Par 1 for 400kr, Par 2 for 300kr og Par 3 for 200kr, får du 200kr rabatt (da det paret var det billigste paret i dette kjøpet). Disse 200kr fordeles deretter ut prosentuelt likt mellom de skoene du har kjøpt. I eksempelet over blir det 200kr (det du skal få i rabatt) / 900kr (det du skulle betalt uten rabatt) = med rabattprosent 22,22% (i dette tilfellet). Pris etter rabatt for respektive par blir da som følger:

Ved retur får du tilbake Pris etter rabatt på de par du returnerer. I eksempelet ovenfor: Returnerer du Par 1 per post, får du 311,11kr og om du returnerer Par 3 får du 155,56kr tilbake.

Ved kjøp av 2 Billigste paret til ½ pris: Du får rabatt i kroner som er lik med halvparten av det billigste paret. Eksempel: Kjøper du Par 1 for 400kr, Par 2 for 300kr får du 150kr i rabatt (hvilket er halvparten av 300kr, som var det billigste paret i dette kjøpet). Disse 150kr fordeles deretter ut prosentuelt likt mellom de skoene du har kjøpt. I eksempelet over blir det 150kr (det du skal få i rabatt) / 700kr (det du skulle betalt uten rabatt) = med rabattprosent 21,43% (i dette tilfellet). Pris etter rabatt for respektive par blir da som følger:

Ved retur får du tilbake Pris etter rabatt på de par du returnerer. I eksempelet over blir det: Returnerer du Par 1 per post, får du 314,29kr tilbake og om du returnerer Par 2 får du 235,71kr tilbake.

FRIE BYTTER OG RETURER I BUTIKK

Hos oss kan du enkelt, raskt og kostnadsfritt bytte eller returnere et produkt direkte i fysisk butikk. Bytter utføres hos samme skokjede som du kjøpte dine produkter fra. Ved returer og reklamasjoner velger du selv hvilken butikk som passer deg best – DinSko, Ecco, Nilson Shoes eller Skopunkten.

Dette gjelder kun varer kjøpt i nettbutikken. Har du kjøpt produktet i butikk må du besøke samme skokjede som du kjøpte produktet hos. For eksempel, har du kjøpt produktet hos DinSko må du besøke valgfri DinSko-butikk.

OBS! Når du bytter ECCO-produkter, må du kontakte en av våre (Nilson Groups) ECCO Stores. Klikk på denne lenken for å se alle våre butikker: ECCO Stores

Klikk her for å finne din nærmeste butikk.

Viktig! Ordrebekreftelsen er din kvittering. Vis frem kvitteringen fra mobilen eller skriv den ut og ta den med. 

TILBAKEBETALING

En returpakke som skal til nettbutikken, kan ikke leveres inn i våre butikker. Ved direkte- eller bankkortbetaling tilbakefører Klarna pengene til deg så fort vi har mottatt og godkjent returen, dog senest innen 14 dager etter at vi har behandlet returen din.

Har du betalt med gavekort, tilbakeføres beløpet til det samme gavekortet. Derfor er det viktig at du alltid tar vare på kortet etter kjøpet. 

Ved problemer eller spørsmål angående fakturaen, vennligst kontakt Klarnas kundetjeneste https://www.klarna.com/no/kundeservice.

Telefon: 21 01 89 91

Du kan alltid logge inn og se fakturaene dine på https://my.klarna.com/no/nb/login

Feetfirst

Medlemskap

Velkommen til FEETFIRST Friends. Ved å registrere deg som medlem i FEETFIRST Friends godkjenner du disse vilkårene og bestemmelsene.

FEETFIRST Friends er et lojalitetsprogram der du tjener opp poeng som gir deg rabatter, tilbud, invitasjoner til konkurranser og eventer og mye mer.

Ansvarlig for FEETFIRST Friends er NilsonGroup AB.

Medlemskapet i FEETFIRST Friends er kostnadsfritt og tegnes med deg som er over 16 år og registrert i folkeregisteret i Norge. Som medlem registrerer du alle kjøp ved å oppgi personnummer i kassen (du trenger ikke noe klubbkort).

Medlemskapet gjelder i samtlige av NilsonGroups norske butikker, dvs. hos Din Sko, våre Ecco Stores, Jerns, Nilson Shoes, Radical Sports og Skopunkten, samt på feetfirst.no. Medlemskapet og øvrige fordeler gjelder bare ved kjøp til deg selv eller personer i din husstand. Medlemskapet er personlig og kan ikke overføres til andre.

Poeng

Samtlige kjøp (med unntak av kjøp av gavekort) genererer poeng. For at poeng skal registreres må du vise gyldig legitimasjon i butikk eller oppgi personnummer ved kjøp på feetfirst.no.

Poeng beregnes fra og med ditt første kjøp som medlem og registreres på ditt medlemskap. Det er kun kjøp til deg selv eller personer i din husstand som genererer poeng.

Du kan også tjene poeng ved å delta i andre aktiviteter som genererer poeng og som klubben iblant tilbyr.

Poengene du har opptjent, er personlige og kan ikke overføres til andre personer eller medlemmer.

De poengene du har tjent ved kjøp av en vare, trekkes fra medlemskontoen din dersom du returnerer varen.

Poengene dine baseres på 12 måneder etter opptjeningsdagen.

Håndtering av personopplysninger

NilsonGroup behandler personopplysninger i samsvar med EUs personvernforordning. Personopplysningsansvarlig er NilsonGroup AB (org. nr.: 556192-9315), Box 508, SE-432 19 Varberg, Sverige.

Personopplysninger som vi behandler, er for- og etternavn, e-postadresse, mobilnummer, personnummer, postadresse samt opplysninger om dine kjøp (dvs. kassakvitteringer). Vi behandler dine opplysninger for å administrere poeng, sende deg kundetilpassede medlemstilbud, gjennomføre markeds- og kundeanalyser samt for å muliggjøre rettet markedsføring og aktiviteter til deg basert på dine tidligere innkjøp.

Vi lagrer dine personopplysninger så lenge du er medlem i FEETFIRST Friends.

Vi kan komme til å benytte andre firmaer for å administrere ditt medlemskap og hjelpe oss med markedsføringsutsendelser. Disse firmaene assisterer med personopplysninger, men det er fortsatt vi som er personopplysningsansvarlige. Vi bruker Bisnode til å oppdatere adresseopplysninger. Dine personopplysninger kommer ikke til å bli overført til land utenfor EU eller EØS. Hoveddelen av all kommunikasjon fra FEETFIRST Friends skjer via e-post og sms, men adresserte utsendelser forekommer også. Hvis du ikke vil ha utsendelser med tilbud, kan du når som helst kontakte FEETFIRST kundeservice. Du har rett til skriftlig å be om å få informasjon om hvilke opplysninger vi har registrert om deg. Du kan når som helst begjære retting av feilaktige opplysninger.

Rettslig grunnlag for behandling av personopplysninger

For at vi skal ha rett til å behandle dine personopplysninger trenger vi et såkalt rettslig grunnlag. Vi behandler dine personopplysninger for å kunne oppfylle den avtalen vi har med deg som medlem.

Avslutte medlemskap

Ditt medlemskap gjelder på ubestemt tid fremover. Du kan si opp medlemskapet ved å kontakte FEETFIRST kundeservice. Hvis medlemskapet har vært inaktivt i 36 måneder, blir det avsluttet. NilsonGroup har rett til å si opp ditt medlemskap med umiddelbar virkning ved tilfeller av misbruk (f.eks. hvis du ikke betaler for dine kjøp). I forbindelse med at medlemskapet opphører, kommer vi til å sperre ditt medlemsnummer og slette samtlige av dine registrerte personopplysninger fra medlemsregisteret. Dette skjer så snart alle utestående økonomiske transaksjoner er utført. Du har ikke rett til registrerte poeng etter at medlemskapet er avsluttet.

Endring av vilkårene

Disse medlemsvilkårene gjelder fra og med 1. mai 2019 for deg som er medlem i FEETFIRST Friends. NilsonGroup forbeholder seg retten til å endre medlemsvilkårene. Endringer trer i kraft i forbindelse med at de publiseres på feetfirst.no der seneste versjon av vilkårene alltid finnes. NilsonGroup er ikke ansvarlig for manglende oppfyllelse av sine forpliktelser ifølge medlemsvilkårene eller skade som skyldes omstendigheter utenfor NilsonGroups kontroll, for eksempel, men ikke begrenset til, endret lovgivning, myndighetstiltak, krig, streik, blokade, lockout eller annen lignende omstendighet (såkalt force majeure).

Kontakt

FEETFIRST kundservice
Box 508
SE-432 19 Varberg, Sverige
friends@feetfirst.no

10% første kjøp!

Bli medlem og få nyheter før alle andre, få klubbpriser og eksklusive tilbud!

Vi bruker cookies for å gi deg best mulig kundeopplevelse. Ved å fortsette å bruke våre tjenester samtykker du til dette. Les mer om hvordan vi behandler personopplysninger og cookies.