LEVERING

FRI FRAKT OG FRIE RETURER TILL BUTIKK

Handle med fri frakt i vår nettbutikk og få varene dine sendt til nærmeste PostNord-utleveringssted i butikk eller til en av våre butikker:

Din Sko, Ecco, Nilson Shoes eller Skopunkten. Velg den butikken som passer best for deg! Du kan også gjøre eventuelle returer i valgfri butikk uten kostnad. Bytter utføres hos den skokjeden som du har kjøpt produktet hos. Finn nærmeste butikk >

SLIK BESTILLER DU TIL BUTIKK

1. Legg produktene dine i handlekurven og gå til kassen. Merk av for ”TIL BUTIKK”. Velg by og deretter hvilken butikk du vil besøke for å hente bestillingen. 

2. Når bestillingen har kommet til butikken og er klar for henting, får du et varsel med en pin-kode. Oppgi den og vis legitimasjon for å hente ut pakken. Ved budlevering kreves begges legitimasjoner. 

3. Bestillingen din må hentes ut innen 14 dager fra du har fått det første hentevarselet. Hvis du ikke henter bestillingen, sendes den tilbake til oss som ikke-utløst, og da debiteres du NOK 120 for frakt og omkostninger.

VARSLING OG HENTING

Når bestillingen din er klar for henting, får du et varsel om det på SMS. Meldingen inneholder en kode og informasjon om hvor du kan hente bestillingen. Hvis du har valgt å få bestillingen levert til nærmeste postkontor velger PostNord et passende utleveringssted nær deg og ditt bosted. Du har 14 dager på deg til å hente din pakke. Ta alltid med legitimasjon.

Hvis pakken henten av en annen enn mottakeren, kreves begge personers legitimasjon. Vi ber deg om å kontrollere at forsendelsen er intakt. Ved skade eller avvik gjøres det en reklamasjon direkte på stedet. Det er også bra om du melder fra om dette til oss på kundeservice@feetfirst.no slik at vi vet hva som har skjedd.

ENDRING AV OPPLYSNINGER PÅ SENDT ORDRE

Det er viktig å kontrollere at navn og adresse er korrekt før du fullfører kjøpet. Navnet må skrives nøyaktig slik står på din legitimasjon. Hvis du f.eks. har skrevet kallenavnet ditt, kommer PostNords representant ikke til å levere ut pakken. Dette av sikkerhetsgrunner.

Vi endrer ingen opplysninger på en ordre som allerede er sendt. Dersom ordren ikke kan hentes ut, blir pakken liggende på utleveringsstedet i 14 dager.

Kontakt kundeservice for å gi oss rett navn og adresse dersom det har skjedd feil. Dette så vi kan rette ordren og sende den ut på nytt med korrekte opplysninger når ordren har kommet tilbake til oss som en uavhentet pakke. 120 NOK debiteres ved en uavhentet pakke om ikke bestillingen sendes ut på nytt.

LEVERINGSSERVICE

Hvis det skulle skje at det bestilte produktet ikke finnes på lager, tar vi kontakt med deg via e-post. Ved eventuell forsinkelse kan du heve kjøpet uten kostnad, dette hvis du ikke godkjenner en ny foreslått leveringstid. Hvis du har betalt på forskudd og vil heve kjøpet ved forsinket levering, tilbakebetaler vi deg innen 30 dager. 

LEVERINGSTID

Normalt får du bestillingen din i løpet av 4–6 arbeidsdager. Det gjelder for begge våre leveringsmetoder. I høysesongen samt ved høy belastning kan leveringstiden være noe lengre. Hvis du ikke har mottatt varsel om at pakken er klar for henting i løpet av leveringstiden på 4–6 arbeidsdager, må du kontakte kundeservice slik at vi kan undersøke hva som har skjedd med pakken.  

FORSINKET LEVERING

Hvis det skulle skje at produktet som du har bestilt for øyeblikket ikke er på lager, vil vi kontakte deg per e-post. Ved en eventuell forsinkelse kan du heve kjøpet uten kostnader, dersom du ikke godkjenner ny foreslått leveringstid. Hvis du har betalt på forhånd, og ønsker å heve kjøpt ved forsinkelse, vil betale deg tilbake innen 30 dager.

UAVHENTET ORDRE

Hvis du ikke henter ut pakken i løpet av 14 dager, vil vi belaste deg for et gebyr på 120 NOK for håndteringskostnader. Dette inkluderer ekspedering, pakking, emballasje, frakt, returfrakt, returbehandling samt sortering tilbake på lageret.

;

Vi bruker cookies for å gi deg best mulig kundeopplevelse. Ved å fortsette å bruke våre tjenester samtykker du til dette. Les mer om hvordan vi behandler personopplysninger og cookies.

OK

BLI MEDLEM OG FÅ 10% RABATT PÅ NESTE KJØP I BUTIKK!

VENLIGST GODKJENN VILKÅRENE.

Medlemskap

Disse vilkårene gjelder mellom deg og NilsonGroup AB for ditt medlemskap i FEETFIRST Friends.

Ansvarlig for FEETFIRST Friends er NilsonGroup AB. Medlemskapet i FEETFIRST Friends er kostnadsfritt og tegnes med deg som er over 16 år og registrert i folkeregisteret i Norge. Som medlem registrerer du alle kjøp ved å identifisere deg i kassen.

Medlemskapet gjelder i samtlige NilsonGroups butikker, dvs. hos Din Sko, våre Ecco Stores, Nilson Shoes og Skopunkten, samt på feetfirst.no. Medlemskapet og øvrige fordeler gjelder bare ved kjøp til deg selv eller personer i din husholdning. Personer i samme husholdning kan koble sammen medlemskapene sine for å samle bonus i fellesskap. Maksimalt tre medlemmer kan knyttes til et hovedmedlemskap. For sammenkobling av medlemskap kontakt FEETFIRST kundeservice.

Bonus

Samtlige kjøp (med unntak av kjøp av gavekort) er bonusgivende. For å registrere bonus må du identifisere deg i butikken og ved kjøp på feetfirst.no. Bonus beregnes fra og med ditt første kjøp som medlem og registreres på ditt medlemskap. Det er kun kjøp til deg selv eller personer i din husholdning som gir bonus. Felles opparbeidet bonus utbetales til hovedmedlem. Bonusen utgjør 2% av det totale innkjøpsbeløpet og utbetales to ganger per år. Minste beløp som utbetales, er kr 25. Utbetaling skjer i intervaller på kr 25, dvs. kr 25, kr 50, kr 75 osv. Ikke utbetalt bonus spares til neste utbetaling. Du kan bruke inntjent bonus ved kjøp av varer i NilsonGroups norske butikker eller på feetfirst.no. Du kan ikke løse inn bonus mot kontanter. Ubenyttet bonus forfaller etter ett år.

Håndtering av personopplysninger

NilsonGroup behandlar personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning. Personuppgiftsansvarig är NilsonGroup AB (org. nr: 556192-9315), Box 508, 432 19 Varberg.

NilsonGroup behandler personopplysninger i samsvar med gjeldende lover, inkludert EUs databeskyttelsesforordning. Personopplysningssansvarlig er NilsonGroup AB (org. nr.: 556192-9315), Box 508, SE-432 19 Varberg, Sverige. For å kunne bli medlem i FEETFIRST Friends må du oppgi personopplysninger. Hvis du ikke vil oppgi dine personopplysninger, kan du ikke bli medlem i FEETFIRST Friends. Personopplysninger som vi behandler, er for- og etternavn, e-postadresse, mobilnummer, fødselsår, fødselsdag, postadresse samt opplysninger om dine kjøp (dvs. kassakvitteringer). Vi behandler dine opplysninger for å administrere bonus, for å sende deg kundetilpassede medlemstilbud, for å gjennomføre markeds- og kundeanalyser samt for å muliggjøre rettet markedsføring til deg basert på dine tidligere innkjøp. Vi lagrer dine personopplysninger så lenge du er medlem i FEETFIRST Friends. Vi kan komme til å benytte andre firmaer for å administrere ditt medlemskap og hjelpe oss med markedsføringsutsendelser. Disse firmaene assisterer med personopplysninger, men det er fortsatt vi som er personopplysningsansvarlige. Vi bruker Bisnode til å oppdatere adresseopplysninger. Dine personopplysninger kommer ikke til å bli overført til land utenfor EU eller EØS. Hoveddelen av all kommunikasjon fra FEETFIRST Friends skjer via e-post og sms, men adresserte utsendelser forekommer også. Hvis du ikke vil ha utsendelser med tilbud, kan du når som helst kontakte FEETFIRST kundeservice. Du har rett til, uten kostnad, å be skriftlig om å få informasjon om hvilke opplysninger vi har registrert om deg. Du kan når som helst begjære retting av feilaktige opplysninger. Du kan også ha rett til å anmode oss om å slette de personopplysningene vi har om deg og at vi gir deg en kopi av disse opplysningene (såkalt dataportabilitet). Hvis du ikke har noe grunnlag for anmodningen eller den er urimelig, f.eks. hvis du ber om utdrag eller sletting ofte og med korte intervaller, kan vi enten la være å innfri anmodningen eller kreve en avgift som dekker de administrative kostnadene som anmodningen medfører. Anmodningen sender du til oss på våre kontaktadresser nedenfor. Hvis du er misfornøyd med hvordan vi har behandlet dine personopplysninger, kan du også kontakte oss. Du kan også levere en klage til Datatilsynet. Ved tvister som vi ikke klarer å løse, som gjelder annet enn behandling av dine personopplysninger, kan du også bruke den online-plattformen for klager som finnes på EU-kommisjonens nettsted: http://ec.europa.eu/odr. Mer informasjon finnes på vår hjemmeside www.feetfirst.no.

Rettslig grunnlag for behandling av personopplysninger

For at vi skal ha rett til å behandle dine personopplysninger trenger vi et såkalt rettslig grunnlag. Vi behandler dine personopplysninger for å kunne oppfylle den avtalen vi har med deg som medlem. 

Avslutte medlemskap

Ditt medlemskap gjelder på ubestemt tid fremover. Du kan si opp medlemskapet ved å kontakte FEETFIRST kundeservice. Hvis du ikke har foretatt noen bonusgivende kjøp i løpet av 36 måneder, avsluttes medlemskapet. NilsonGroup har rett til å si opp ditt medlemskap med umiddelbar virkning ved tilfeller av misbruk (f.eks. hvis du ikke betaler for dine kjøp). I forbindelse med at medlemskapet opphører, kommer vi til å sperre ditt medlemsnummer og slette samtlige av dine registrerte personopplysninger fra medlemsregisteret. Dette skjer så snart alle utestående økonomiske transaksjoner er utført. Du har ikke rett til registrert bonus etter at medlemskapet er avsluttet.

Endring av vilkårene

Disse medlemsvilkårene gjelder fra og med 28.09.2017 for deg som er medlem i FEETFIRST Friends. NilsonGroup forbeholder seg retten til å endre medlemsvilkårene. Endringer trer i kraft i forbindelse med at de publiseres på feetfirst.no der seneste versjon av vilkårene alltid finnes. NilsonGroup er ikke ansvarlig for manglende oppfyllelse av sine forpliktelser ifølge medlemsvilkårene for indirekte skade eller skade som skyldes omstendigheter utenfor NilsonGroups kontroll, for eksempel, men ikke begrenset til, endret lovgivning, myndighetstiltak, krig, streik, blokade, lockout eller annen lignende omstendighet (såkalt force majeure) i den grad gjeldende lov ikke krever noe annet. Du kan lese mer om hvordan vi behandler personopplysninger i vår integritetspolicy.

Kontakt

FEETFIRST kundeservice
Box 508
SE-432 19 Varberg, Sverige

800-14713
friends@feetfirst.no