ALMINNELIGE KJØPSVILKÅR

Last ned kjøpsvilkårene.

ALLMENT

Disse vilkårene gjelder alle bestillinger som gjøres av kunden hos Nilson Group AB Filial Norge, org. nr 990381577, via vår nettbutikk FEETFIRST (nedenfor ”Nettsiden”). Ved å bruke og/eller gjøre bestillinger via nettsiden godkjenner du vilkårene som angis i dette dokumentet (”Vilkårene”), samt godkjenner og bekrefter at du har samtykket til og lest informasjonen om personopplysninger og anvendelsen av informasjonskapsler (cookies) i tråd med våre retningslinjer for personvern, som utgjør en integrert del av disse Vilkårene.

Utførlige kontaktopplysninger og øvrig informasjon om oss fremgår av Nettsiden. For å handle hos oss må du være over 18 år, ikke være underlagt vergemål, og være bosatt i Norge, Sverige eller Finland. Vi forbeholder oss retten til å i enkelte tilfeller nekte eller endre din bestilling (for eksempel om du oppgitt uriktige personopplysninger).

Vi tar forbehold om at varer kan være utsolgt, samt at det kan forekomme bilde- og skrivefeil på Nettsiden. Disse Vilkårene kan bli gjenstand for endringer. Den versjon av vilkårene som gjelder for din bestilling er den versjonen som finnes tilgjengelig på Nettsiden når du gjør din bestilling.

AVTALE

Ved en bestilling på nettsiden inngår en avtale om kjøp først når du har mottatt ordrebekreftelse fra oss per e-post. Vi oppfordrer deg til å ta vare på ordrebekreftelsen for eventuell kontakt med vår kundeservice. Du kan tilbakekalle din bestilling frem til den har blitt bekreftet av oss.

KUNDEOPPLYSNINGER m.m.

Når du skal gjennomføre en bestilling på Nettsiden kommer du til å bli bedt om å gi oss visse personopplysninger. Du bekrefter at de opplysninger som du gir er korrekte og fullstendige, og at du har ansvaret for uriktige opplysninger du har oppgitt. For nærmere informasjon om vår behandling av personopplysninger, se våre retningslinjer for personvern.

BESTILLING OG PRISER

Ved bestilling via Nettsiden gjelder de priser som var aktuelle på bestillingstidspunktet uansett om prisen går opp eller ned senere. Alle priser på Nettsiden angis i NOK og er inklusive moms (25 %). Les om de ulike betalingsmåtene og finn den som passer deg best her.

Når det gjelder betalingsvilkår gjelder vår samarbeidspartner Klarna ABs til enhver til gjeldende vilkår som publiseres på Klarna.

Viktig! Ta alltid vare på ditt gavekort etter gjennomført kjøp. Ved eventuell retur tilbakebetales summen alltid til det gavekort som du brukte da du betalte for varen.

BETALING

I samarbeid med Klarna tilbyr vi fakturabetaling, delbetaling, kontokortsbetaling og direktebetaling. Fullstendige vilkår for Klarna Checkout finner du her.

Fakturaen sendes ut separat via e-post i forbindelse med at ordren sendes fra oss. Kredittiden på fakturaen er 14 dager. Mer informasjon og fullstendige vilkår for Klarnas betalingstyper finner du hos Klarna.com eller ved å kontakte Klarnas kundeservice på telefon 21 01 89 91.

I kassen kan man se den totale prisen inkludert moms og eventuell fraktkostnad. I kassen finner du også fullstendige frakt- og betalingsvilkår.

LEVERING OG TRANSPORT

Varer som er på lager leveres normalt innen det antall arbeidsdager som angis på Nettsiden (4-6 arbeidsdager). Om ikke annet særskilt avtales (for eksempel i forbindelse med bestilling av varer som ikke finnes på lager), skjer levering senest 30 arbeidsdager regnet fra da vi bekreftet bestillingen gjennom ordrebekreftelsen. Ved forsinkelse varsler vi deg om dette og fortsetter å behandle bestillingen. Om ikke annet særskilt er avtalt, har du rett til å heve bestillingen om leveringstiden mot formodning skulle overstige 30 arbeidsdager og dette ikke skyldes deg som kunde.

Mer informasjon om vår levering av varer og vilkår for leveringen finner du her.

ANGRERETT

Du har alltid 14 dagers angrerett ved kjøp av varer på Nettsiden. Dette innebærer at du har rett til å angre ditt kjøp ved å meddele dette til oss innen 14 dager fra den dag du eller en person du har utnevnt har tatt imot den bestilte varen (angrefristen).

Hvis du vil angre kjøpet ber vi deg meddele oss dette skriftlig innen angrefristens utløp, helst ved å bruke det forhåndstrykte returskjemaet som fulgte med pakken, eller ved å sende en e-post til vår kundeservice på kundeservice@feetfirst.no. Angi ditt navn, adresse, ordrenummer, og årsaken til returen. Du kan også varsle oss om at du angrer kjøpet ved å bruke Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementets angreskjema ved kjøp av varer og tjenester som ikke er finansielle tjenester. Uansett hvordan du velger å underrette oss om at du angrer kjøpet, så holder det altså at du sender oss en melding om at du har tenkt å benytte deg av angreretten innen angrefristens utløp.

Når du benytter deg av angreretten står du for returfrakten og du er ansvarlig for varens tilstand fra du har mottatt varen og under returfrakten. Varen skal sendes i sin originalforpakning om du har mottatt en slik, f. eks. skoeske eller skopose. Originalforpakningen skal være i opprinnelig stand. Varen skal sendes i retur innen 14 dager regnet fra da du varslet oss om at du vil utøve din angrerett. Når du utøver din angrerrett kommer vi til å betale tilbake det beløpet som du betalte for varen, eksklusive returfrakt.

Om du vil levere tilbake en vare og få tilbakebetalt hele kjøpesummen har du bare rett til å håndtere varen i den utstrekning som er nødvendig for å fastslå varens egenskaper og funksjon. Du har for eksempel naturligvis rett til å prøve et par kjøpte sko, men ikke rett til å bruke skoene utendørs eller på et underlag som sliter på skoen. Hvis du skulle ha håndtert varen i større utstrekning enn dette har vi rett til å trekke fra en sum fra beløpet som vi tilbakebetaler. Beløpet vi trekker vil tilsvare den verdireduksjon som har skjedd sammenlignet med varens opprinnelige verdi i ny tilstand.

Har du valgt å betale med faktura er det viktig at du får utsatt fakturaens forfallsdato. Det gjør du enkelte på Klarna.com eller ved å ringe Klarnas kundeservice på telefon 21 01 89 91.

Når vi har mottatt returen krediteres beløpet for den/de varer du har returnert og Klarna sender deg en oppdatert faktura via e-post.

Er ordren betalt kontakter Klarna deg for tilbakebetaling. Tilbakebetaling skjer snarlig (normalt innen noen dager) fra Nettsiden har mottatt varen/varene i retur.

Ved tilbakelevering av varen i en av våre butikker tilbyr vi deg kun tilbakebetaling gjennom overføring til ditt betalingskort eller ved å utferdige et gavekort/en tilgodelapp som er gyldig i en av våre butikker. Vi har ikke mulighet til å kreditere fakturaer ved tilbakelevering av varer i noen av våre butikker.

BYTTE TIL ANNEN VARE

Bestilt og ubrukt vare kan byttes innen 14 dager etter at varen var tilgjengelig på utleveringsstedet. Bytte gjennom Nettsiden er kostnadsfritt. Ved bytte, angi hva du ønsker å bytte til på returseddelen og kontakt gjerne kundeservice for å reservere skoene. Ved å ta kontakt med kundeservice får du vite umiddelbart om skoene du vil bytte til finnes på lager, og vi kan senere raskt og enkelt ordne byttet når varen er kommet frem til oss. Kundeservice når du på kundeservice@feetfirst.no. Ved bytte står vi for frakten på den utgående ordren.

Det går også bra å bytte i noen av våre butikker. Bytter gjøres i samme butikkonsept som du har kjøpt dine sko. Ta med skoene og ordrebekreftelsen så hjelper personalet i butikken deg. Bytte i butikk er kostnadsfritt.

Har du kjøpt varen i en av våre butikker kan du ikke bytte den via Nettsiden.

REKLAMASJONER

Du har innen tre år fra kjøpet fant sted rett til å reklamere på produkter som er beheftet med mangler etter gjeldende forbrukerkjøpslovgivning. Skulle du motta en defekt eller feillevert vare eller om det er noe annet som avviker fra din bestilling, kontakt kundeservice på kundeservice@feetfirst.no så snart feilen oppdages. Reklamasjoner som gjøres innen to måneder fra du oppdaget feilen, skal alltid regnes som inngitt rettidig.

Bruk den medfølgende returseddelen som kommer med pakken når du reklamerer. Glem ikke å angi årsaken til reklamasjonen. Vi står for fraktkostnaden for godkjente reklamasjoner. Når et reklamert produkt er returnert og reklamasjonen er godkjent, kommer vi til å kompensere deg for den mangelfulle varen.

Det går naturligvis også bra å besøke en av butikkene våre for å reklamere på dine varer. Ta da med produktet og følgeseddelen/kvitteringen, så hjelper personalet deg. For reklamasjon på varer i en av våre butikker tilbyr vi kun tilbakebetaling ved overføring til ditt betalingskort eller gjennom utstedelse av tilgodelappsom er gyldig i en av våre butikker. Vi har ikke mulighet til å kreditere fakturaer ved innlevering av varer i noen av våre butikker.

Hvis du derimot har kjøpt produktet i en av butikkene våre, må du henvende deg til den skokjeden hvor kjøpte produktet for å få hjelp til din reklamasjon. Produkter kjøpt i butikk kan ikke returneres til nettbutikken.

Hvis du ønsker å sende inn en klage per post, kan du gjøre det til følgende adresse:

NilsonGroup AB, Kundeservice
Box 508
SE-432 19 VARBERG
SVERIGE

FORSINKET LEVERING

Ved eventuell forsinkelse på 30 dager kan du heve kjøpet uten kostnad om du ikke godkjenner ny foreslått leveringstid. Har du forskuddsbetalt og vil heve kjøpet på grunn av forsinkelse tilbakebetaler vi kjøpesummen innen 30 dager.

Har du ikke mottatt varsel om at pakken er klar til henting innen leveringstiden på 4-6 arbeidsdager, må du kontakte kundeservice så vi kan se hva som har hendt med pakken, kundeservice@feetfirst.no.

ENDRING AV OPPLYSNINGER PÅ SENDT ORDE

Det er viktig å kontrollere at navn og adresse er korrekt før du fullfører kjøpet. Navnet må skrives nøyaktig slik står på din legitimasjon. Hvis du f.eks. har skrevet kallenavnet ditt, kommer PostNords representant ikke til å levere ut pakken. Dette av sikkerhetsgrunner.

Vi endrer ingen opplysninger på en ordre som allerede er sendt. Dersom ordren ikke kan hentes ut, blir pakken liggende på utleveringsstedet i 14 dager.

Hvis det har skjedd feil, kontakt kundeservice, kundeservice@feetfirst.no, for å meddele rett navn og adresse. Dette så vi kan rette ordren og sende den ut på nytt med riktige opplysninger når ordren har kommet tilbake til oss som en uavhentet pakke. 120 NOK debiteres ved en uavhentet pakke om ikke bestillingen sendes ut på nytt.

UAVHENTET PAKKE

Hvis du ikke henter ut din pakke, debiteres du 120 NOK som kompensasjon for frakt og omkostninger.  

SIKKERHET, PERONOPPLYSNINGER OG INFORMASJONSKAPSLER

All informasjon som inneholder dine personopplysninger (navn, adresse, betalingskortnummer etc.) krypteres med SSL (Secure Socket Layer). SSL SL er nå standard for kryptering på nettet og brukes av banker og nettbutikker. For håndtering av dine personopplysninger, vennligst se våre retningslinjer for personvern.

LOVVALG OG TVISTER

Ved reklamasjoner og eventuelle tvister som vi ikke lykkes med å løse, anbefaler vi at du henvender deg til Forbrukerrådet for nærmere veiledning, www.forbrukerradet.no. Dersom minnelig løsning ikke oppnås, vil FEETFIRST etterleve eventuelle beslutninger fra Forbrukertvistutvalget. Vilkårene tolkes i tråd med norsk lov.

 
;

Vi bruker cookies for å gi deg best mulig kundeopplevelse. Ved å fortsette å bruke våre tjenester samtykker du til dette. Les mer om hvordan vi behandler personopplysninger og cookies.

OK

BLI MEDLEM OG FÅ 10% RABATT PÅ NESTE KJØP I BUTIKK!

VENLIGST GODKJENN VILKÅRENE.

Medlemskap

Disse vilkårene gjelder mellom deg og NilsonGroup AB for ditt medlemskap i FEETFIRST Friends.

Ansvarlig for FEETFIRST Friends er NilsonGroup AB. Medlemskapet i FEETFIRST Friends er kostnadsfritt og tegnes med deg som er over 16 år og registrert i folkeregisteret i Norge. Som medlem registrerer du alle kjøp ved å identifisere deg i kassen.

Medlemskapet gjelder i samtlige NilsonGroups butikker, dvs. hos Din Sko, våre Ecco Stores, Nilson Shoes og Skopunkten, samt på feetfirst.no. Medlemskapet og øvrige fordeler gjelder bare ved kjøp til deg selv eller personer i din husholdning. Personer i samme husholdning kan koble sammen medlemskapene sine for å samle bonus i fellesskap. Maksimalt tre medlemmer kan knyttes til et hovedmedlemskap. For sammenkobling av medlemskap kontakt FEETFIRST kundeservice.

Bonus

Samtlige kjøp (med unntak av kjøp av gavekort) er bonusgivende. For å registrere bonus må du identifisere deg i butikken og ved kjøp på feetfirst.no. Bonus beregnes fra og med ditt første kjøp som medlem og registreres på ditt medlemskap. Det er kun kjøp til deg selv eller personer i din husholdning som gir bonus. Felles opparbeidet bonus utbetales til hovedmedlem. Bonusen utgjør 2% av det totale innkjøpsbeløpet og utbetales to ganger per år. Minste beløp som utbetales, er kr 25. Utbetaling skjer i intervaller på kr 25, dvs. kr 25, kr 50, kr 75 osv. Ikke utbetalt bonus spares til neste utbetaling. Du kan bruke inntjent bonus ved kjøp av varer i NilsonGroups norske butikker eller på feetfirst.no. Du kan ikke løse inn bonus mot kontanter. Ubenyttet bonus forfaller etter ett år.

Håndtering av personopplysninger

NilsonGroup behandlar personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning. Personuppgiftsansvarig är NilsonGroup AB (org. nr: 556192-9315), Box 508, 432 19 Varberg.

NilsonGroup behandler personopplysninger i samsvar med gjeldende lover, inkludert EUs databeskyttelsesforordning. Personopplysningssansvarlig er NilsonGroup AB (org. nr.: 556192-9315), Box 508, SE-432 19 Varberg, Sverige. For å kunne bli medlem i FEETFIRST Friends må du oppgi personopplysninger. Hvis du ikke vil oppgi dine personopplysninger, kan du ikke bli medlem i FEETFIRST Friends. Personopplysninger som vi behandler, er for- og etternavn, e-postadresse, mobilnummer, fødselsår, fødselsdag, postadresse samt opplysninger om dine kjøp (dvs. kassakvitteringer). Vi behandler dine opplysninger for å administrere bonus, for å sende deg kundetilpassede medlemstilbud, for å gjennomføre markeds- og kundeanalyser samt for å muliggjøre rettet markedsføring til deg basert på dine tidligere innkjøp. Vi lagrer dine personopplysninger så lenge du er medlem i FEETFIRST Friends. Vi kan komme til å benytte andre firmaer for å administrere ditt medlemskap og hjelpe oss med markedsføringsutsendelser. Disse firmaene assisterer med personopplysninger, men det er fortsatt vi som er personopplysningsansvarlige. Vi bruker Bisnode til å oppdatere adresseopplysninger. Dine personopplysninger kommer ikke til å bli overført til land utenfor EU eller EØS. Hoveddelen av all kommunikasjon fra FEETFIRST Friends skjer via e-post og sms, men adresserte utsendelser forekommer også. Hvis du ikke vil ha utsendelser med tilbud, kan du når som helst kontakte FEETFIRST kundeservice. Du har rett til, uten kostnad, å be skriftlig om å få informasjon om hvilke opplysninger vi har registrert om deg. Du kan når som helst begjære retting av feilaktige opplysninger. Du kan også ha rett til å anmode oss om å slette de personopplysningene vi har om deg og at vi gir deg en kopi av disse opplysningene (såkalt dataportabilitet). Hvis du ikke har noe grunnlag for anmodningen eller den er urimelig, f.eks. hvis du ber om utdrag eller sletting ofte og med korte intervaller, kan vi enten la være å innfri anmodningen eller kreve en avgift som dekker de administrative kostnadene som anmodningen medfører. Anmodningen sender du til oss på våre kontaktadresser nedenfor. Hvis du er misfornøyd med hvordan vi har behandlet dine personopplysninger, kan du også kontakte oss. Du kan også levere en klage til Datatilsynet. Ved tvister som vi ikke klarer å løse, som gjelder annet enn behandling av dine personopplysninger, kan du også bruke den online-plattformen for klager som finnes på EU-kommisjonens nettsted: http://ec.europa.eu/odr. Mer informasjon finnes på vår hjemmeside www.feetfirst.no.

Rettslig grunnlag for behandling av personopplysninger

For at vi skal ha rett til å behandle dine personopplysninger trenger vi et såkalt rettslig grunnlag. Vi behandler dine personopplysninger for å kunne oppfylle den avtalen vi har med deg som medlem. 

Avslutte medlemskap

Ditt medlemskap gjelder på ubestemt tid fremover. Du kan si opp medlemskapet ved å kontakte FEETFIRST kundeservice. Hvis du ikke har foretatt noen bonusgivende kjøp i løpet av 36 måneder, avsluttes medlemskapet. NilsonGroup har rett til å si opp ditt medlemskap med umiddelbar virkning ved tilfeller av misbruk (f.eks. hvis du ikke betaler for dine kjøp). I forbindelse med at medlemskapet opphører, kommer vi til å sperre ditt medlemsnummer og slette samtlige av dine registrerte personopplysninger fra medlemsregisteret. Dette skjer så snart alle utestående økonomiske transaksjoner er utført. Du har ikke rett til registrert bonus etter at medlemskapet er avsluttet.

Endring av vilkårene

Disse medlemsvilkårene gjelder fra og med 28.09.2017 for deg som er medlem i FEETFIRST Friends. NilsonGroup forbeholder seg retten til å endre medlemsvilkårene. Endringer trer i kraft i forbindelse med at de publiseres på feetfirst.no der seneste versjon av vilkårene alltid finnes. NilsonGroup er ikke ansvarlig for manglende oppfyllelse av sine forpliktelser ifølge medlemsvilkårene for indirekte skade eller skade som skyldes omstendigheter utenfor NilsonGroups kontroll, for eksempel, men ikke begrenset til, endret lovgivning, myndighetstiltak, krig, streik, blokade, lockout eller annen lignende omstendighet (såkalt force majeure) i den grad gjeldende lov ikke krever noe annet. Du kan lese mer om hvordan vi behandler personopplysninger i vår integritetspolicy.

Kontakt

FEETFIRST kundeservice
Box 508
SE-432 19 Varberg, Sverige

800-14713
friends@feetfirst.no