ALMINNELIGE KJØPSVILKÅR

Last ned kjøpsvilkårene.

ALLMENT

Disse vilkårene gjelder alle bestillinger som gjøres av kunden hos Nilson Group AB Filial Norge, org. nr 990381577, via vår nettbutikk FEETFIRST (nedenfor ”Nettsiden”). Ved å bruke og/eller gjøre bestillinger via nettsiden godkjenner du vilkårene som angis i dette dokumentet (”Vilkårene”), samt godkjenner og bekrefter at du har samtykket til og lest informasjonen om personopplysninger og anvendelsen av informasjonskapsler (cookies) i tråd med våre retningslinjer for personvern, som utgjør en integrert del av disse Vilkårene.

Utførlige kontaktopplysninger og øvrig informasjon om oss fremgår av Nettsiden. For å handle hos oss må du være over 18 år, ikke være underlagt vergemål, og være bosatt i Norge, Sverige eller Finland. Vi forbeholder oss retten til å i enkelte tilfeller nekte eller endre din bestilling (for eksempel om du oppgitt uriktige personopplysninger).

Vi tar forbehold om at varer kan være utsolgt, samt at det kan forekomme bilde- og skrivefeil på Nettsiden. Disse Vilkårene kan bli gjenstand for endringer. Den versjon av vilkårene som gjelder for din bestilling er den versjonen som finnes tilgjengelig på Nettsiden når du gjør din bestilling.

AVTALE

Ved en bestilling på nettsiden inngår en avtale om kjøp først når du har mottatt ordrebekreftelse fra oss per e-post. Vi oppfordrer deg til å ta vare på ordrebekreftelsen for eventuell kontakt med vår kundeservice. Du kan tilbakekalle din bestilling frem til den har blitt bekreftet av oss.

KUNDEOPPLYSNINGER m.m.

Når du skal gjennomføre en bestilling på Nettsiden kommer du til å bli bedt om å gi oss visse personopplysninger. Du bekrefter at de opplysninger som du gir er korrekte og fullstendige, og at du har ansvaret for uriktige opplysninger du har oppgitt. For nærmere informasjon om vår behandling av personopplysninger, se våre retningslinjer for personvern.

BESTILLING OG PRISER

Ved bestilling via Nettsiden gjelder de priser som var aktuelle på bestillingstidspunktet uansett om prisen går opp eller ned senere. Alle priser på Nettsiden angis i NOK og er inklusive moms (25 %). Prisene inkluderer ikke betalings- og fraktkostnader, som angis separat. Uansett hvor mange par sko du bestiller betaler du en fraktkostnad på kun 49 NOK. Les om de ulike betalingsmåtene og finn den som passer deg best her.

Når det gjelder betalingsvilkår gjelder vår samarbeidspartner Klarna ABs til enhver til gjeldende vilkår som publiseres på Klarna.

Viktig! Ta alltid vare på ditt gavekort etter gjennomført kjøp. Ved eventuell retur tilbakebetales summen alltid til det gavekort som du brukte da du betalte for varen.

BETALING

I samarbeid med Klarna tilbyr vi fakturabetaling, delbetaling, kontokortsbetaling og direktebetaling. Fullstendige vilkår for Klarna Checkout finner du her.

Fakturaen sendes ut separat via e-post i forbindelse med at ordren sendes fra oss. Kredittiden på fakturaen er 14 dager. Mer informasjon og fullstendige vilkår for Klarnas betalingstyper finner du hos Klarna.com eller ved å kontakte Klarnas kundeservice på telefon 21 01 89 91.

I kassen kan man se den totale prisen inkludert moms og eventuell fraktkostnad. I kassen finner du også fullstendige frakt- og betalingsvilkår.

LEVERING OG TRANSPORT

Varer som er på lager leveres normalt innen det antall arbeidsdager som angis på Nettsiden (4-6 arbeidsdager). Om ikke annet særskilt avtales (for eksempel i forbindelse med bestilling av varer som ikke finnes på lager), skjer levering senest 30 arbeidsdager regnet fra da vi bekreftet bestillingen gjennom ordrebekreftelsen. Ved forsinkelse varsler vi deg om dette og fortsetter å behandle bestillingen. Om ikke annet særskilt er avtalt, har du rett til å heve bestillingen om leveringstiden mot formodning skulle overstige 30 arbeidsdager og dette ikke skyldes deg som kunde.

Mer informasjon om vår levering av varer og vilkår for leveringen finner du her.

ANGRERETT

Du har alltid 14 dagers angrerett ved kjøp av varer på Nettsiden. Dette innebærer at du har rett til å angre ditt kjøp ved å meddele dette til oss innen 14 dager fra den dag du eller en person du har utnevnt har tatt imot den bestilte varen (angrefristen).

Hvis du vil angre kjøpet ber vi deg meddele oss dette skriftlig innen angrefristens utløp, helst ved å bruke det forhåndstrykte returskjemaet som fulgte med pakken, eller ved å sende en e-post til vår kundeservice på kundeservice@feetfirst.no. Angi ditt navn, adresse, ordrenummer, og årsaken til returen. Du kan også varsle oss om at du angrer kjøpet ved å bruke Barne-, likestillings- og inkluderingsdepartementets angreskjema ved kjøp av varer og tjenester som ikke er finansielle tjenester. Uansett hvordan du velger å underrette oss om at du angrer kjøpet, så holder det altså at du sender oss en melding om at du har tenkt å benytte deg av angreretten innen angrefristens utløp.

Når du benytter deg av angreretten står du for returfrakten og du er ansvarlig for varens tilstand fra du har mottatt varen og under returfrakten. Varen skal sendes i sin originalforpakning om du har mottatt en slik, f. eks. skoeske eller skopose. Originalforpakningen skal være i opprinnelig stand. Varen skal sendes i retur innen 14 dager regnet fra da du varslet oss om at du vil utøve din angrerett. Når du utøver din angrerrett kommer vi til å betale tilbake det beløpet som du betalte for varen, eksklusive returfrakt.

Om du vil levere tilbake en vare og få tilbakebetalt hele kjøpesummen har du bare rett til å håndtere varen i den utstrekning som er nødvendig for å fastslå varens egenskaper og funksjon. Du har for eksempel naturligvis rett til å prøve et par kjøpte sko, men ikke rett til å bruke skoene utendørs eller på et underlag som sliter på skoen. Hvis du skulle ha håndtert varen i større utstrekning enn dette har vi rett til å trekke fra en sum fra beløpet som vi tilbakebetaler. Beløpet vi trekker vil tilsvare den verdireduksjon som har skjedd sammenlignet med varens opprinnelige verdi i ny tilstand.

Har du valgt å betale med faktura er det viktig at du får utsatt fakturaens forfallsdato. Det gjør du enkelte på Klarna.com eller ved å ringe Klarnas kundeservice på telefon 21 01 89 91.

Når vi har mottatt returen krediteres beløpet for den/de varer du har returnert og Klarna sender deg en oppdatert faktura via e-post.

Er ordren betalt kontakter Klarna deg for tilbakebetaling. Tilbakebetaling skjer snarlig (normalt innen noen dager) fra Nettsiden har mottatt varen/varene i retur.

Ved tilbakelevering av varen i en av våre butikker tilbyr vi deg kun tilbakebetaling gjennom overføring til ditt betalingskort eller ved å utferdige et gavekort/en tilgodelapp som er gyldig i en av våre butikker. Vi har ikke mulighet til å kreditere fakturaer ved tilbakelevering av varer i noen av våre butikker.

BYTTE TIL ANNEN VARE

Bestilt og ubrukt vare kan byttes innen 14 dager etter at varen var tilgjengelig på utleveringsstedet. Bytte gjennom Nettsiden er kostnadsfritt. Ved bytte, angi hva du ønsker å bytte til på returseddelen og kontakt gjerne kundeservice for å reservere skoene. Ved å ta kontakt med kundeservice får du vite umiddelbart om skoene du vil bytte til finnes på lager, og vi kan senere raskt og enkelt ordne byttet når varen er kommet frem til oss. Kundeservice når du på kundeservice@feetfirst.no. Ved bytte står vi for frakten på den utgående ordren.

Det går også bra å bytte i noen av våre butikker. Bytter gjøres i samme butikkonsept som du har kjøpt dine sko. Ta med skoene og ordrebekreftelsen så hjelper personalet i butikken deg. Bytte i butikk er kostnadsfritt.

Har du kjøpt varen i en av våre butikker kan du ikke bytte den via Nettsiden.

REKLAMASJONER

Du har innen tre år fra kjøpet fant sted rett til å reklamere på produkter som er beheftet med mangler etter gjeldende forbrukerkjøpslovgivning. Skulle du motta en defekt eller feillevert vare eller om det er noe annet som avviker fra din bestilling, kontakt kundeservice på kundeservice@feetfirst.no så snart feilen oppdages. Reklamasjoner som gjøres innen to måneder fra du oppdaget feilen, skal alltid regnes som inngitt rettidig.

Bruk den medfølgende returseddelen som kommer med pakken når du reklamerer. Glem ikke å angi årsaken til reklamasjonen. Vi står for fraktkostnaden for godkjente reklamasjoner. Når et reklamert produkt er returnert og reklamasjonen er godkjent, kommer vi til å kompensere deg for den mangelfulle varen.

Det går naturligvis også bra å besøke en av butikkene våre for å reklamere på dine varer. Ta da med produktet og følgeseddelen/kvitteringen, så hjelper personalet deg. For reklamasjon på varer i en av våre butikker tilbyr vi kun tilbakebetaling ved overføring til ditt betalingskort eller gjennom utstedelse av tilgodelappsom er gyldig i en av våre butikker. Vi har ikke mulighet til å kreditere fakturaer ved innlevering av varer i noen av våre butikker.

Hvis du derimot har kjøpt produktet i en av butikkene våre, må du henvende deg til den skokjeden hvor kjøpte produktet for å få hjelp til din reklamasjon. Produkter kjøpt i butikk kan ikke returneres til nettbutikken.

Hvis du ønsker å sende inn en klage per post, kan du gjøre det til følgende adresse:

NilsonGroup AB, Kundeservice
Box 508
SE-432 19 VARBERG
SVERIGE

FORSINKET LEVERING

Ved eventuell forsinkelse på 30 dager kan du heve kjøpet uten kostnad om du ikke godkjenner ny foreslått leveringstid. Har du forskuddsbetalt og vil heve kjøpet på grunn av forsinkelse tilbakebetaler vi kjøpesummen innen 30 dager.

Har du ikke mottatt varsel om at pakken er klar til henting innen leveringstiden på 4-6 arbeidsdager, må du kontakte kundeservice så vi kan se hva som har hendt med pakken, kundeservice@feetfirst.no.

ENDRING AV OPPLYSNINGER PÅ SENDT ORDE

Det er viktig å kontrollere at navn og adresse er korrekt før du fullfører kjøpet. Navnet må skrives nøyaktig slik står på din legitimasjon. Hvis du f.eks. har skrevet kallenavnet ditt, kommer PostNords representant ikke til å levere ut pakken. Dette av sikkerhetsgrunner.

Vi endrer ingen opplysninger på en ordre som allerede er sendt. Dersom ordren ikke kan hentes ut, blir pakken liggende på utleveringsstedet i 14 dager.

Hvis det har skjedd feil, kontakt kundeservice, kundeservice@feetfirst.no, for å meddele rett navn og adresse. Dette så vi kan rette ordren og sende den ut på nytt med riktige opplysninger når ordren har kommet tilbake til oss som en uavhentet pakke. 120 NOK debiteres ved en uavhentet pakke om ikke bestillingen sendes ut på nytt.

UAVHENTET PAKKE

Hvis du ikke henter ut din pakke, debiteres du 120 NOK som kompensasjon for frakt og omkostninger.  

SIKKERHET, PERONOPPLYSNINGER OG INFORMASJONSKAPSLER

All informasjon som inneholder dine personopplysninger (navn, adresse, betalingskortnummer etc.) krypteres med SSL (Secure Socket Layer). SSL SL er nå standard for kryptering på nettet og brukes av banker og nettbutikker. For håndtering av dine personopplysninger, vennligst se våre retningslinjer for personvern.

LOVVALG OG TVISTER

Ved reklamasjoner og eventuelle tvister som vi ikke lykkes med å løse, anbefaler vi at du henvender deg til Forbrukerrådet for nærmere veiledning, www.forbrukerradet.no. Dersom minnelig løsning ikke oppnås, vil FEETFIRST etterleve eventuelle beslutninger fra Forbrukertvistutvalget. Vilkårene tolkes i tråd med norsk lov.

 
;

Vi bruker cookies for å gi deg best mulig kundeopplevelse. Ved å fortsette å bruke våre tjenester godkjenner du dette. Les mer om cookies

OK