BYTTE OG RETURER

Vi håper selvsagt at du som kunde skal bli fornøyd med de produkter du bestiller i vår nettbutikk. Skulle du ønske å bytte eller returnere produktet har du alltid rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder i 14 dager, i tråd med lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler, fra tidspunktet du eller en person utnevnt av deg har mottatt produktet. Ved tilbakebetaling av kjøpesummen har vi rett til å trekke fra en eventuell verdireduksjon som har oppstått fra ved din håndtering av produktet. Er produktet brukt, slik at vi ikke kan selge produktet til en annen kunde, kan vi ikke ta imot returen og gi deg pengene tilbake. Hvis du har kjøpt produktet i en av våre fysiske butikker, kan du dessverre ikke returnere det via nettbutikken vår. Produkter som er kjøpt i butikk, må returneres, byttes eller reklameres hos samme skokjede. Eksempel: Har du kjøpt produktet hos Nilson Shoes, må du besøke valgfri Nilson Shoes-butikk.

Har du kjøpt sko fra Skopunkten, og benyttet deg av ett av Skopunktens tilbud, kan tilbudene påvirkes av at du velger å returnere/reklamere. Har du kjøpt tre par og returnerer 1 av parene, får du i stedet benytte deg av Skopunktens tilbud kjøp 2 og få det billigste paret til halv pris. Returnerer du to av tre par, eller ett av to par, betaler du full pris for skoene du beholder samt faktura og eventuell frakt og returfrakt.

 

FRIE BYTTER OG RETURER I BUTIKK

Hos oss kan du enkelt, raskt og kostnadsfritt bytte eller returnere et produkt direkte i fysisk butikk. Bytter utføres hos samme skokjede som du kjøpte dine produkter fra. Ved returer og reklamasjoner velger du selv hvilken butikk som passer deg best – DinSko, Ecco, Nilson Shoes eller Skopunkten.

Dette gjelder kun varer kjøpt i nettbutikken. Har du kjøpt produktet i butikk må du besøke samme skokjede som du kjøpte produktet hos. For eksempel, har du kjøpt produktet hos Nilson Shoes må du besøke valgfri Nilson Shoes-butikk.

Ved retur av varen i en av våre butikker tilbyr vi kun tilbakebetaling ved overføring til ditt betalingskort eller gjennom utstedelsen av tilgodelapp som er gyldig i en av våre butikker. Vi har ikke mulighet til å kreditere fakturaer ved tilbakelevering av varer i noen av våre butikker. Klikk her for å finne din nærmeste butikk.

Viktig! Kvitteringen for kjøpet er din ordrebekreftelse.Vil du bytte eller returnere i butikk, ta med ordrebekreftelsen eller vis den på mobilen Har du valgt faktura som betalingsmåte må fakturaen alltid betales og betalingen må være mottatt av Klarna senest på forfallsdatoen, uansett om varen skal byttes eller returneres. Ved retur i butikk betales varene  tilbake i butikken.

 

BYTTER, RETURER OG REKLAMASJONER VIA NETTBUTIKKEN

Hvis du har handlet i nettbutikken, er det selvsagt mulig å gjøre bytter og returer via vår nettbutikk. Ved retur betaler du som kunde en returfrakt på 49 NOK. Denne kostnaden trekkes fra beløpet du får tilbake.

Hvis du vil sende tilbake en vare og få full erstatning, har du bare rett til å håndtere varen i den utstrekning det er nødvendig for å fastslå varens egenskaper og funksjon. Du har for eksempel selvsagt rett til å prøve et par kjøpte sko. Skulle du håndtere varen i større utstrekning enn dette har vi rett til å trekke en sum fra beløpet vi vil refundere. Beløpet som trekkes vil tilsvare den verdireduksjon som har skjedd sammenlignet med varens opprinnelige verdi i ny tilstand.

Det er kostnadsfritt å bytte produkter via nettbutikken. Mellomlegget på bytter som overstiger beløpet fra den opprinnelige bestillingen, f. eks. hvis du bytter til et dyrere produkt, sendes på en separat faktura i ettertid. Klarna gjør i disse tilfellene en kredittvurdering. En kopi av kredittvurderingen blir sendt hjem til deg. Kredittiden på fakturaen er 14 dager.

Foreta ikke en ny bestilling i nettbutikken hvis det skal regnes som et bytte, ved ny bestilling sendes det en ny faktura. Har du benyttet deg av tilbud, er det viktig at du ikke foretar en ny bestilling, for da regnes det som et nytt kjøp. For at et tilbud skal fortsette å gjelde, må byttet skje via kundeservice når returen er kommet tilbake til oss.

 

SLIK RETURNERER DU TIL NETTBUTIKKEN

1. Fyll ut returseddelen. Angi årsak til returen eller om du vil reklamere/bytte og ønsker gjøre en reservasjon på en ny vare. Angi ordrenummer, artikkelnummer og størrelse.

2. Ønsker du å benytte din angrerett, kontakt kundeservice innen 14 fra du mottok varen, via e-post: kundeservice@feetfirst.no.

3. Pakk varen sammen med returseddelen i originalforpakningen (skokartong eller skopose). Kartongen/skoposen skal være intakt og i god stand når vi mottar returen. Bruk gjerne den ytre emballasjen som varen ble levert i når du pakker varen.

4. Lim på returetiketten på returpakken (Ved bare retur debiteres det en returfrakt på 49 NOK  når returen behandles. Dette trekkes fra beløpet som krediteres).

5. Lever inn returpakken på ditt nærmeste utleveringssted tilknyttet Postnord. Det er kun mulig å leverere retursendingen til et utleveringssted tilknyttet Postnord. Det er din plikt som kunde å påse dette, bare slik vi kan spore din retur og garantere at den kommer tilbake til oss. Ta alltid vare på innleveringskvitteringen, det er ditt bevis på at du har sendt pakken. Du kan dessverre ikke levere inn returpakken i en av våre butikker.

6. Når din retur er ferdigbehandlet, får du en returmail fra oss. Når returen har blitt godkjent tilbakebetales dine penger fratrukket returfrakt. Les mer under «Tilbakebetaling».

VIKTIG! Har du valgt å betale med faktura er det viktig at du får utsatt fakturaens forfallsdato. Det gjør du enkelte ved å kontakte Klarna https://klarna-no.custhelp.com eller ringe Klarnas kundeservice 21 01 89 91.

 

TILBAKEBETALING

Ved returer og betaling mot faktura samt hvis du skal ha penger tilbake etter gjennomført bytte, settes summen inn på kontoen din av Klarna. Ved direkte- eller bankkortbetaling tilbakefører Klarna pengene til deg så fort vi har mottatt og godkjent returen, dog senest innen 14 dager etter at vi har behandlet returen din..

Har du betalt med gavekort, tilbakeføres beløpet til det samme gavekortet. Derfor er det viktig at du alltid tar vare på kortet etter kjøpet. 

Ved problemer eller spørsmål angående fakturaen, vennligst kontakt Klarnas kundetjeneste https://klarna-no.custhelp.com.

Telefon: 21 01 89 91

Du kan alltid logge inn og se fakturaene dine på https://my.klarna.com/no/nb/login

;

Vi bruker cookies for å gi deg best mulig kundeopplevelse. Ved å fortsette å bruke våre tjenester godkjenner du dette. Les mer om cookies

OK