BYTTE OG RETURER

Vi håper selvsagt at du som kunde skal bli fornøyd med de produkter du bestiller i vår nettbutikk. Skulle du ønske å bytte eller returnere produktet har du alltid rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder i 14 dager, i tråd med lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler, fra tidspunktet du eller en person utnevnt av deg har mottatt produktet. Ved tilbakebetaling av kjøpesummen har vi rett til å trekke fra en eventuell verdireduksjon som har oppstått fra ved din håndtering av produktet. Er produktet brukt, slik at vi ikke kan selge produktet til en annen kunde, kan vi ikke ta imot returen og gi deg pengene tilbake. Hvis du har kjøpt produktet i en av våre fysiske butikker, kan du dessverre ikke returnere det via nettbutikken vår. Produkter som er kjøpt i butikk, må returneres, byttes eller reklameres hos samme skokjede. Eksempel: Har du kjøpt produktet hos Nilson Shoes, må du besøke valgfri Nilson Shoes-butikk.

Har du kjøpt sko fra Skopunkten, og benyttet deg av ett av Skopunktens tilbud, kan tilbudene påvirkes av at du velger å returnere/reklamere. Har du kjøpt tre par og returnerer 1 av parene, får du i stedet benytte deg av Skopunktens tilbud kjøp 2 og få det billigste paret til halv pris. Returnerer du to av tre par, eller ett av to par, betaler du full pris for skoene du beholder samt faktura og eventuell frakt og returfrakt.

 

FRIE BYTTER OG RETURER I BUTIKK

Hos oss kan du enkelt, raskt og kostnadsfritt bytte eller returnere et produkt direkte i fysisk butikk. Bytter utføres hos samme skokjede som du kjøpte dine produkter fra. Ved returer og reklamasjoner velger du selv hvilken butikk som passer deg best – DinSko, Ecco, Nilson Shoes eller Skopunkten.

Dette gjelder kun varer kjøpt i nettbutikken. Har du kjøpt produktet i butikk må du besøke samme skokjede som du kjøpte produktet hos. For eksempel, har du kjøpt produktet hos Nilson Shoes må du besøke valgfri Nilson Shoes-butikk.

Ved retur av varen i en av våre butikker tilbyr vi kun tilbakebetaling ved overføring til ditt betalingskort eller gjennom utstedelsen av tilgodelapp som er gyldig i en av våre butikker. Vi har ikke mulighet til å kreditere fakturaer ved tilbakelevering av varer i noen av våre butikker. Klikk her for å finne din nærmeste butikk.

Viktig! Kvitteringen for kjøpet er din ordrebekreftelse.Vil du bytte eller returnere i butikk, ta med ordrebekreftelsen eller vis den på mobilen Har du valgt faktura som betalingsmåte må fakturaen alltid betales og betalingen må være mottatt av Klarna senest på forfallsdatoen, uansett om varen skal byttes eller returneres. Ved retur i butikk betales varene  tilbake i butikken.

 

BYTTER, RETURER OG REKLAMASJONER VIA NETTBUTIKKEN

Hvis du har handlet i nettbutikken, er det selvsagt mulig å gjøre bytter og returer via vår nettbutikk. Ved retur betaler du som kunde en returfrakt på 49 NOK. Denne kostnaden trekkes fra beløpet du får tilbake.

Hvis du vil sende tilbake en vare og få full erstatning, har du bare rett til å håndtere varen i den utstrekning det er nødvendig for å fastslå varens egenskaper og funksjon. Du har for eksempel selvsagt rett til å prøve et par kjøpte sko. Skulle du håndtere varen i større utstrekning enn dette har vi rett til å trekke en sum fra beløpet vi vil refundere. Beløpet som trekkes vil tilsvare den verdireduksjon som har skjedd sammenlignet med varens opprinnelige verdi i ny tilstand.

Det er kostnadsfritt å bytte produkter via nettbutikken. Mellomlegget på bytter som overstiger beløpet fra den opprinnelige bestillingen, f. eks. hvis du bytter til et dyrere produkt, sendes på en separat faktura i ettertid. Klarna gjør i disse tilfellene en kredittvurdering. En kopi av kredittvurderingen blir sendt hjem til deg. Kredittiden på fakturaen er 14 dager.

Foreta ikke en ny bestilling i nettbutikken hvis det skal regnes som et bytte, ved ny bestilling sendes det en ny faktura. Har du benyttet deg av tilbud, er det viktig at du ikke foretar en ny bestilling, for da regnes det som et nytt kjøp. For at et tilbud skal fortsette å gjelde, må byttet skje via kundeservice når returen er kommet tilbake til oss.

 

SLIK RETURNERER DU TIL NETTBUTIKKEN

1. Fyll ut returseddelen. Angi årsak til returen eller om du vil reklamere/bytte og ønsker gjøre en reservasjon på en ny vare. Angi ordrenummer, artikkelnummer og størrelse.

2. Ønsker du å benytte din angrerett, kontakt kundeservice innen 14 fra du mottok varen, via e-post: kundeservice@feetfirst.no.

3. Pakk varen sammen med returseddelen i originalforpakningen (skokartong eller skopose). Kartongen/skoposen skal være intakt og i god stand når vi mottar returen. Bruk gjerne den ytre emballasjen som varen ble levert i når du pakker varen.

4. Lim på returetiketten på returpakken (Ved bare retur debiteres det en returfrakt på 49 NOK  når returen behandles. Dette trekkes fra beløpet som krediteres).

5. Lever inn returpakken på ditt nærmeste utleveringssted tilknyttet Postnord. Det er kun mulig å leverere retursendingen til et utleveringssted tilknyttet Postnord. Det er din plikt som kunde å påse dette, bare slik vi kan spore din retur og garantere at den kommer tilbake til oss. Ta alltid vare på innleveringskvitteringen, det er ditt bevis på at du har sendt pakken. Du kan dessverre ikke levere inn returpakken i en av våre butikker.

6. Når din retur er ferdigbehandlet, får du en returmail fra oss. Når returen har blitt godkjent tilbakebetales dine penger fratrukket returfrakt. Les mer under «Tilbakebetaling».

VIKTIG! Har du valgt å betale med faktura er det viktig at du får utsatt fakturaens forfallsdato. Det gjør du enkelte ved å kontakte Klarna https://klarna-no.custhelp.com eller ringe Klarnas kundeservice 21 01 89 91.

 

TILBAKEBETALING

Ved returer og betaling mot faktura samt hvis du skal ha penger tilbake etter gjennomført bytte, settes summen inn på kontoen din av Klarna. Ved direkte- eller bankkortbetaling tilbakefører Klarna pengene til deg så fort vi har mottatt og godkjent returen, dog senest innen 14 dager etter at vi har behandlet returen din..

Har du betalt med gavekort, tilbakeføres beløpet til det samme gavekortet. Derfor er det viktig at du alltid tar vare på kortet etter kjøpet. 

Ved problemer eller spørsmål angående fakturaen, vennligst kontakt Klarnas kundetjeneste https://klarna-no.custhelp.com.

Telefon: 21 01 89 91

Du kan alltid logge inn og se fakturaene dine på https://my.klarna.com/no/nb/login

;

Vi bruker cookies for å gi deg best mulig kundeopplevelse. Ved å fortsette å bruke våre tjenester godkjenner du dette. Les mer om cookies

OK

BLI MEDLEM OG FÅ 10% RABATT PÅ NESTE KJØP I BUTIKK!

VENLIGST GODKJENN VILKÅRENE.

Medlemskap

Disse vilkårene gjelder mellom deg og NilsonGroup AB for ditt medlemskap i FEETFIRST Friends.

Ansvarlig for FEETFIRST Friends er NilsonGroup AB. Medlemskapet i FEETFIRST Friends er kostnadsfritt og tegnes med deg som er over 16 år og registrert i folkeregisteret i Norge. Som medlem registrerer du alle kjøp ved å identifisere deg i kassen.

Medlemskapet gjelder i samtlige NilsonGroups butikker, dvs. hos Din Sko, våre Ecco Stores, Nilson Shoes og Skopunkten, samt på feetfirst.no. Medlemskapet og øvrige fordeler gjelder bare ved kjøp til deg selv eller personer i din husholdning. Personer i samme husholdning kan koble sammen medlemskapene sine for å samle bonus i fellesskap. Maksimalt tre medlemmer kan knyttes til et hovedmedlemskap. For sammenkobling av medlemskap kontakt FEETFIRST kundeservice.

Bonus

Samtlige kjøp (med unntak av kjøp av gavekort) er bonusgivende. For å registrere bonus må du identifisere deg i butikken og ved kjøp på feetfirst.no. Bonus beregnes fra og med ditt første kjøp som medlem og registreres på ditt medlemskap. Det er kun kjøp til deg selv eller personer i din husholdning som gir bonus. Felles opparbeidet bonus utbetales til hovedmedlem. Bonusen utgjør 2% av det totale innkjøpsbeløpet og utbetales to ganger per år. Minste beløp som utbetales, er kr 25. Utbetaling skjer i intervaller på kr 25, dvs. kr 25, kr 50, kr 75 osv. Ikke utbetalt bonus spares til neste utbetaling. Du kan bruke inntjent bonus ved kjøp av varer i NilsonGroups norske butikker eller på feetfirst.no. Du kan ikke løse inn bonus mot kontanter. Ubenyttet bonus forfaller etter ett år.

Håndtering av personopplysninger

NilsonGroup behandlar personuppgifter i enlighet med EU:s dataskyddsförordning. Personuppgiftsansvarig är NilsonGroup AB (org. nr: 556192-9315), Box 508, 432 19 Varberg.

NilsonGroup behandler personopplysninger i samsvar med gjeldende lover, inkludert EUs databeskyttelsesforordning. Personopplysningssansvarlig er NilsonGroup AB (org. nr.: 556192-9315), Box 508, SE-432 19 Varberg, Sverige. For å kunne bli medlem i FEETFIRST Friends må du oppgi personopplysninger. Hvis du ikke vil oppgi dine personopplysninger, kan du ikke bli medlem i FEETFIRST Friends. Personopplysninger som vi behandler, er for- og etternavn, e-postadresse, mobilnummer, fødselsår, fødselsdag, postadresse samt opplysninger om dine kjøp (dvs. kassakvitteringer). Vi behandler dine opplysninger for å administrere bonus, for å sende deg kundetilpassede medlemstilbud, for å gjennomføre markeds- og kundeanalyser samt for å muliggjøre rettet markedsføring til deg basert på dine tidligere innkjøp. Vi lagrer dine personopplysninger så lenge du er medlem i FEETFIRST Friends. Vi kan komme til å benytte andre firmaer for å administrere ditt medlemskap og hjelpe oss med markedsføringsutsendelser. Disse firmaene assisterer med personopplysninger, men det er fortsatt vi som er personopplysningsansvarlige. Vi bruker Bisnode til å oppdatere adresseopplysninger. Dine personopplysninger kommer ikke til å bli overført til land utenfor EU eller EØS. Hoveddelen av all kommunikasjon fra FEETFIRST Friends skjer via e-post og sms, men adresserte utsendelser forekommer også. Hvis du ikke vil ha utsendelser med tilbud, kan du når som helst kontakte FEETFIRST kundeservice. Du har rett til, uten kostnad, å be skriftlig om å få informasjon om hvilke opplysninger vi har registrert om deg. Du kan når som helst begjære retting av feilaktige opplysninger. Du kan også ha rett til å anmode oss om å slette de personopplysningene vi har om deg og at vi gir deg en kopi av disse opplysningene (såkalt dataportabilitet). Hvis du ikke har noe grunnlag for anmodningen eller den er urimelig, f.eks. hvis du ber om utdrag eller sletting ofte og med korte intervaller, kan vi enten la være å innfri anmodningen eller kreve en avgift som dekker de administrative kostnadene som anmodningen medfører. Anmodningen sender du til oss på våre kontaktadresser nedenfor. Hvis du er misfornøyd med hvordan vi har behandlet dine personopplysninger, kan du også kontakte oss. Du kan også levere en klage til Datatilsynet. Ved tvister som vi ikke klarer å løse, som gjelder annet enn behandling av dine personopplysninger, kan du også bruke den online-plattformen for klager som finnes på EU-kommisjonens nettsted: http://ec.europa.eu/odr. Mer informasjon finnes på vår hjemmeside www.feetfirst.no.

Rettslig grunnlag for behandling av personopplysninger

For at vi skal ha rett til å behandle dine personopplysninger trenger vi et såkalt rettslig grunnlag. Vi behandler dine personopplysninger for å kunne oppfylle den avtalen vi har med deg som medlem. 

Avslutte medlemskap

Ditt medlemskap gjelder på ubestemt tid fremover. Du kan si opp medlemskapet ved å kontakte FEETFIRST kundeservice. Hvis du ikke har foretatt noen bonusgivende kjøp i løpet av 36 måneder, avsluttes medlemskapet. NilsonGroup har rett til å si opp ditt medlemskap med umiddelbar virkning ved tilfeller av misbruk (f.eks. hvis du ikke betaler for dine kjøp). I forbindelse med at medlemskapet opphører, kommer vi til å sperre ditt medlemsnummer og slette samtlige av dine registrerte personopplysninger fra medlemsregisteret. Dette skjer så snart alle utestående økonomiske transaksjoner er utført. Du har ikke rett til registrert bonus etter at medlemskapet er avsluttet.

Endring av vilkårene

Disse medlemsvilkårene gjelder fra og med 28.09.2017 for deg som er medlem i FEETFIRST Friends. NilsonGroup forbeholder seg retten til å endre medlemsvilkårene. Endringer trer i kraft i forbindelse med at de publiseres på feetfirst.no der seneste versjon av vilkårene alltid finnes. NilsonGroup er ikke ansvarlig for manglende oppfyllelse av sine forpliktelser ifølge medlemsvilkårene for indirekte skade eller skade som skyldes omstendigheter utenfor NilsonGroups kontroll, for eksempel, men ikke begrenset til, endret lovgivning, myndighetstiltak, krig, streik, blokade, lockout eller annen lignende omstendighet (såkalt force majeure) i den grad gjeldende lov ikke krever noe annet. Du kan lese mer om hvordan vi behandler personopplysninger i vår integritetspolicy.

Kontakt

FEETFIRST kundeservice
Box 508
SE-432 19 Varberg, Sverige

800-14713
friends@feetfirst.no